Anyagellátás biztosítása az autóiparban LOG4pro megoldással

Az autóiparban a termelés folyamatos, megbízható anyagellátásának megvalósítása mindig nagy kihívás a logisztikának. A termelés számára biztonságos anyagellátás fenntartásának hagyományos útja a „megnyugtatóan” nagy készletek képzése, aminek azonban meglehetősen fájdalmas költségvonzata van. Ezért a korszerű logisztikai folyamatokban más utat kell találnunk, amely nem a készletek növelésével, hanem a megfelelő szervezési módszerekkel a készletek és a kiszolgálási idő csökkentésével biztosítják a termelés folyamatos anyagellátását. Ennek köszönhetően a termelésben levő készlet jelentősen csökkenthető.
A megfelelő szervezési módszerek alkalmazása mellett kulcsfontosságú a fejlett informatikai infrastruktúra kialakítása, ami biztosítja a rendszer működéséhez a szükséges információkat, illetve a megfelelő visszacsatolást. Mik a főbb feladatai egy ilyen informatikai rendszernek?

  • Anyagraktár kezelése
  • Göngyölegek kezelése
  • Különböző tárolási-, és kezelési módok használata
  • Kiszedési listák kezelése
  • Egyedi anyagigények időzített kiszolgálása
  • Szerelési egységek képzése
  • Körjáratos anyagkiszolgálás
  • Visszakereshetőség biztosítása
  • Interfész más rendszerek felé
  • Korszerű online automatikus adatgyűjtési technológiák alkalmazása

Partnerünk, egy Nyugat-Magyarországon működő autógyár logisztikai szolgáltatója kereste meg a Vonalkód Rendszerházat egy olyan rendszer kialakításával, mely egy teljes alapanyag raktár folyamatait lefedi, és biztosítja a folyamatos, akár azonnali termelési anyagigények kiszolgálását. Ezekre a kérdésekre a partnerünknél bevezetett LOG4pro termelés-logisztikai rendszer megfelelő moduljai, illetve az egyedi igények kielégítésére a rendszer testre szabása adta meg a választ.
A LOG4pro bevezetése során átvilágításra kerültek a jelenlegi folyamatok, majd partnerünkkel közösen kidolgoztuk a hatékonyságot növelő változásokat. Következő lépésként meghatározásra kerültek a folyamatok szempontjából leghatékonyabb automatikus azonosítási technológiák. Így egyes helyeken a vonalkód, még ahol a hatékonyságot a nagyobb automatizmus biztosította, ott az RFID került kiválasztásra. A raktári folyamatok kezelésére egy online ipari terminálokból álló adatgyűjtő hálózat került kiépítésre.
Tekintettel a könnyebb kezelhetőségre, üzemeltetésre, a rendszert korszerű web-s felületen keresztül érik el a felhasználók a munkaállomásokon. Az ipari terminálok magas száma  egy külön alkalmazás, a SOTI mobil eszköz menedzsment rendszer alkalmazásának bevezetését igényelte a terminálok hatékony üzemeltetéséhez. 

A kellően körültekintő tervezési fázis mellett a rendszer komplexitása (évi 1-1,5milló egyedileg azonosított logisztikai egység kezelése) miatt többször merültek fel a testre szabás során is finomhangolási igények. A projekt során használt modern kommunikációs technikák alkalmazásával azonban ezek kezelhetővé váltak, a projekttagok sikeresen alkalmazták ezeket, így a menetközben felmerült igények érdemben nem növelték a projekt költségét.
A rendszer a teszt fázist követő használatba vétele sikerrel elkezdődött.


Vonalkód Rendszerház Kft. | 1047 Budapest, Fóti út 56. | Tel.: (+36 1) 436 7575 | Fax: (+36 1) 436 7555 | E-mail: info@vonalkod.hu